Лайфхаки
0

Що робити, якщо в мороз погано крутить стартер автомобіля і машина довго не заводиться

З настанням зими у автомобілістів виникають додаткові проблеми. Під впливом негативних температур виникають неполадки із системою запалювання, а така неприємність, як некоректна робота стартера при холодному пуску, виникає лише взимку під час морозів. Для нормального запуску двигуна доводиться штовхати машину або прикурювати її від іншого автомобіля. Але іноді проблему не вирішує ні прикурювання, ні повернення тепла.

1. Причини поганої роботи стартера взимку

Чому стартер може погано працювати в холодну пору року?

Знайти несправності під час поверхневого огляду автомобіля дуже складно, адже система запалення складається з величезної кількості вузлів та компонентів. Тому робити поспішні висновки та «винуватити» окремі деталі без комплексної діагностики недоцільно. Тож які деталі відіграють першорядну роль у системі запалення, і як вони впливають на стартер? Розберемося по порядку:

  • для нормального обертання стартера потрібен справний та достатньо заряджений акумулятор;
  • між реле і замком запалення замикається мережа з наступним напрямком енергії до обмотки і втягуюче реле;
  • отримуючи електрику, втягуюче реле запускає шестерню бендикса в зачеплення з маховиком, що призводить до замикання електричних контактів і генерації струму;
  • до запуску стартер обертає маховик та елементи шатунно-поршневої групи з газорозподільним механізмом.

Всі перелічені вузли і деталі мають власний експлуатаційний ресурс. Крім того, вони не застраховані від раптових поломок та виходу з ладу через ряд факторів:

  • недотримання правил експлуатації;
  • експлуатаційного зношування;
  • застосування несумісних чи бракованих розхідників;
  • неправильний монтаж;
  • недотримання регламенту обслуговування.

Це лише основні причини, чому погано крутить стартер узимку.

Слабко заряджений акумулятор дає мало енергії для стартера

Під впливом морозу в акумуляторних осередках уповільнюються процеси заряджання, через що АКБ швидше розряджається і довше відновлює заряд. Крім того, змащувальна речовина втрачає оптимальну в’язкість і стає надмірно густою, і автовласникам доводиться прогрівати блок підручними пристроями та методами. Щоб уникнути подібних неприємностей, рекомендується провести заміну моторного масла на сезонне завчасно.

Якщо стартер крутить слабо або не обертається лише на морозі, але після розігріву ДВЗ працює без помилок, є всі шанси відновити його нормальну працездатність. Для цього потрібно виконати кілька профілактичних та діагностичних робіт.

В першу чергу слід зарядити акумулятор (якщо рівень його заряду знизився). Можливо, всі проблеми пов’язані саме з батареєю, яка не може забезпечити стартер достатньою кількістю електроенергії. Якщо ж АКБ заряджена, але стартер, як і раніше, не крутить, потрібно продовжити діагностику.

Будова стартера

На наступному етапі необхідно переконатися у наявності нормального контакту між стартерним блоком та масою. У процесі експлуатації транспортного засобу контакти окислюються, через що істотна частина струму втрачається, і стартер не здатний нормально заводитися. Тому рекомендується перевірити ще раз з’єднання, починаючи від акумуляторних клем і закінчуючи самим стартером.

За наявності слідів окиснення потрібно замінити зношені деталі та спробувати повторно завести двигун. Якщо позитивні зміни, як і раніше, відсутні, швидше за все, доведеться змінювати або ремонтувати стартер: можливо, відбулося зношування його втулок і щіток, що мають ключове значення для коректної роботи. Саме ці деталі передають живлення на стартерний ротор.

 

2. Усунення несправностей

Зняття та розбирання стартера

Позбутися проблем, пов’язаних зі слабким обертанням або повною відмовою в роботі стартера взимку, цілком реально. Але насамперед потрібно витягти вузол із підкапотного простору та розібрати його. Перед від’єднанням системи слід знеструмити її, відкрутивши дроти від втягуючого реле, і блоку управління. У більшості моделей автомобілів стартери фіксуються трьома болтами. Дії обслуговування стартера краще виконувати на холодну.

Після успішного зняття деталі слід оцінити сусідні компоненти – можливо, вони теж зношені та вимагають заміни. Приділіть належну увагу втягуючому реле, відкрутивши два болти та від’єднавши провід, що з’єднує його зі стартерною обмоткою. Після виймання реле виконайте ретельний візуальний огляд. Якщо є підстави замінити деталь – не ігноруйте це. Але при виборі нового реле важливо знайти сумісну модель, яку рекомендує виробник автомобіля.

Перейдемо назад до стартера. На задній кришці деталі розташовано дві гайки – між ними є ще одна кришка, що захищає ротор. Зніміть її, щоб отримати доступ до стопорного кільця, щоб спростити подальший демонтаж та обслуговування стартера.

Стартер у розрізі

Наступним етапом необхідно витягти задню кришку, під якою заховані щітки. Для заміни цих пристроїв їх потрібно припаяти або прикрутити до контактів.

Перед встановленням нових втулок необхідно очистити їх від пилу на роторі. Якщо цього не зробити, контакт із щітками може бути недостатньо добрим. Після таких дій стартер потрібно зібрати за зворотним алгоритмом.

Як стверджують співробітники станцій техобслуговування, своєчасна та коректна діагностика несправностей дозволить знайти будь-які проблеми зі стартером та повернути йому нормальну працездатність. Але якщо ви не маєте загального уявлення про пристрій та принцип роботи такої системи, краще довірте завдання фахівцям.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як видалити лід з лобового скла з мінімальною втратою часу та сил

Advertisement
Теги: , , , , , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню