З настанням зими проблем у автомобілістів завжди додається. Неприємні ситуації виникають не тільки з тим, як завести машину при низьких температурах, але й з льодом, що з’являється на лобовому та бічному склі, якщо авто знаходиться на вуличній стоянці. На щастя, виробники автохімії та народні умільці вигадали чимало дієвих способів вирішити проблему без пошкоджень та великих енерговитрат, так само, як і розробили методи, які допоможуть уникнути обмерзання або значно знизити його.
1. Як уникнути обмерзання чи значно знизити його
Перш ніж говорити, яким способом швидше і якісніше можна позбутися заледенілої кірки на лобовому і бічному склі автомобіля спробуємо розібратися, як уникнути цієї напасті. Якщо автомобіль завжди знаходиться на відкритій парковці, повністю уникнути цієї напасті зможуть лише автомобілісти південних областей, ну а іншим, варто спробувати знизити товщину крижаної кірки і значно скоротити час на її очищення. Оскільки народ у нас винахідливий, то не дивно, що вдалося розробити профілактичні методики, хоча є засоби, розроблені підприємствами, що випускають автохімію та автокосметику.
Вимкнення пічки заздалегідь. Якщо впевнені, що незабаром машина відправляється на тривале паркування, за пару кілометрів до зупинки вимкніть обігрів і увімкніть обдув холодним повітрям.
Провітрювання. Після прибуття на місце кінцевої зупинки – відчиніть двері, зробивши протяг. Це робиться для того, щоб вирівняти внутрішню та зовнішню температуру. Такі профілактичні заходи допоможуть зменшити ймовірність сильного зледеніння, хоча іній і утвориться, але з ним будь-який автомобіліст впорається за кілька хвилин за допомогою двірників.
Важливо! Якщо вирішите користуватися скребком, варто пам’ятати, що він, як правило, залишає подряпини, а це погіршує прозорість скла.
Гідрофобне оброблення. Профілактикою зледеніння є і пасивний захист за допомогою «антидощу» або будь-яких інших засобів, що мають гідрофобні властивості. Якщо засіб розпорошити на лобовому та боковому склі, яке так само має бути без льоду під час руху автотранспорту, то конденсат не затримуватиметься. А це означає, що вранці скло відбудеться лише пухким шаром інію.
Накрити лобове скло. Старий дідівський спосіб захисту лобовика від льоду та великого шару снігу – це стара ковдра/покривало, спеціальний авточохол для скла, картон, щільна тканина або товста плівка. Усім, що є під рукою, просто накривається скло (попередньо піднявши склоочисники, вони ж «двірники»), а вранці захисне покриття потрібно лише зняти. Сніг та лід залишиться на покривалі/чохлі.
Досвідчені автомобілісти рекомендують не забувати і про захист склоочисників. При зледенінні скла, щітки «двірників» намертво примерзають до нього. Щоб цього уникнути, їх заздалегідь обробляють силіконовим мастилом, яке чудово відштовхує вологу, хоч і не нескінченно – процедуру періодично потрібно повторювати.
Порада! Залишаючи автомобіль на парковці не варто забувати відключати склоочисники, адже при подачі живлення морозним ранком механізм почне запускатися і, якщо щітки за ніч замерзли до скла, поломки не уникнути.
2. Найефективніше вирішення проблеми зледеніння – лобове скло з підігрівом
Сучасні виробники автохімії навчилися вирішувати проблему зі зледенінням лобового скла – вони встановили скло з підігрівом. Автомобіліст сідає в замерзлу машину, натискає на кнопочку і чекає, поки лід сам сповзе зі скла. Але така функція доступна тільки в нових автомобілях, а ось іншим доводиться повозитися, перш ніж вдасться покинути паркінг морозним ранком.
Варто згадати, що знаходяться автомайстерні, які пропонують встановити подібне диво навіть на стару «Копійку», але це означає заміну лобового скла та додаткові фінансові вкладення, що не завжди є виправданим.
3. Використання універсального технічного спрею багатоцільового застосування WD-40
Цей спосіб швидше відноситься до профілактики зледеніння, проте є досить дієвим. Перед тим, як залишити автомобіль на відкритій парковці/майданчику перед будинком, достатньо розпорошити технічний спрей багатоцільового застосування WD-40. Ранок порадує чистим склом, адже цей антикорозійний та водовідштовхувальний засіб не дасть накопичуватися волозі.
Істотним недоліком аерозольного хімічного препарату є його вартість, адже таку обробку доводиться проводити щодня, а це дороге задоволення.
5. Розморожувач скла для автомобіля, як один із способів боротьби з льодом
Якщо так сталося, що пасивний захист не спрацював або не вдалося ним скористатися, а вранці на роботу потрібно, то можна використовувати спеціальну рідину, здатну розтопити лід протягом 3-5 хвилин (так обіцяють виробники). Як правило, до складу більшості хімічних дефростерів (розморожувачів) входять: ізопропіловий спирт, гліцерин, ПАР (поверхнево-активні речовини), вода. Цей розчин просто розпорошується на скло і за лічені хвилини кірка льоду перетворюється на пухку суміш льоду і води, які можна легко скинути ганчіркою або за допомогою «двірників». Єдиний недолік хімічного складу це ціна, але за зручності доводиться платити.
Варто відзначити, що є винахідники, які роблять подібні розчинники самостійно, використовуючи спирт/горілку, гліцерин, миючі засоби, зимову «омивайку» у різних пропорціях. Кажуть, що подібні рідини не поступаються тим, що продаються в готовому вигляді, але в цьому питанні кожен автовласник сам вирішує, який спосіб вибрати.
Важливо! Будь-які розморожувачі перетворюють лід у воду, а це означає, що якщо ними користуватися під час сильного морозу, то доведеться дуже швидко її видаляти, щоб рідина знову не перетворилася на лід. Тестування показало, що при низьких температурах подібні засоби не мають сенсу, якщо розпорошувати їх на всю площу скла (все одно замерзне), краще займатися очищенням частинами.
5. Сіль та оцет – крайній випадок
При розморожуванні скла деякі експериментатори використовують сіль або оцет, але ми попереджаємо, що це агресивні засоби, якими можна користуватися лише в крайніх випадках. Уявна економія на аерозолях і спецзасобах дуже швидко виллється у великі витрати, адже сіль значно прискорює процес корозії металу кузовних деталей і згубно впливає на гумові деталі. А оцет – здатний пошкоджувати лакофарбове покриття, прискорювати процес утворення іржі, також може зашкодити пластику та шинам.
Якщо інші способи очищення недоступні, то разово можна використовувати соляний розчин: 5-7 столових ложок солі розчинити 3-4 літри теплої води, вилити вміст у пляшку з пульверизатором. Коли вода досягне кімнатної температури, можна вирушати і звільняти скло від льоду (твердо пам’ятаємо про те, як гаряча вода впливає на цілісність холодного скла!). Залишається лише розпорошити соляний розчин по склу і через деякий час прибрати суміш з розпушеного льоду та води.
Оцтовий розчин також діє, як розморожувач, але як крайній випадок (пам’ятаємо про наслідки!). Для цього беремо пляшку з пульверизатором, наливаємо 3 частини оцту та 1 частину води, добре збовтуємо і діємо за попередньою схемою.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як зменшити витрати «омивайки», яка спустошує гаманець автовласника