Всі, хто подорожує залізницею, знають, як вирушати в далеку дорогу в плацкартному вагоні, де народу як оселедця в банці. Але не у всіх країнах вагони плацкарта навіюють такі нерадісні спогади, зустрічаються і винятки, наприклад, у Китаї. Дивлячись на вагони швидкісних поїздів Пекін-Шанхай, мандрівникам з пострадянського простору може здатися, що вони мчать прямо в майбутнє, тому що такому комфорту та затишку можна справді позаздрити.
В Україні дуже люблять порівнювати поїздку у плацкартних вагонах (навіть нових) із подорожжю аналогічним класом в інших країнах. Тож давайте порівняємо наш плацкарт із плацкартом швидкісного поїзда Пекін – Шанхай. Китайські інженери та дизайнери потурбувалися про те, щоб пасажири почувалися комфортно, не переплачуючи за поїздку у вагонах вищого класу.
У Піднебесній із завидною періодичністю модернізують вагони, постійно покращуючи їх комфортність та дизайн. У 2017 р. введено в експлуатацію нові плацкартні вагони, які стали еталоном для багатьох країн, хоч і до цього китайські потяги значно відрізнялися від більшості пасажирських поїздів.
Ефектний зовнішній вигляд багатьох вводить в оману, тому що стоячи на пероні поїзд здається двоповерховим, але це зовсім не так. Це звичайні вагони зі збільшеною висотою та вікнами у два ряди. Вони розташовані так лише для того, щоб пасажири, що подорожують на верхніх полицях, могли милуватися не тільки пейзажами, а й отримували свою порцію денного світла. Плюс до всього вони мають суттєві відмінності у внутрішній компоновці, розташування та габаритах (якщо порівнювати з українськими вагонами). І це зрозуміло, адже для того, щоб збільшити кількість посадочних місць до 880, виникла потреба у збільшенні висоти та обсягу поїзда на 37%.
Цікавий факт: Спальні місця розташовані точно так, як у наших поїздах бічні полиці – по ходу руху, тільки довжина їх становить 195 см, проти наших 172, якщо це бічне верхнє спальне місце. Ну а якщо поміряти довжину полиці у купейній частині, вона виявиться лише 166,5 см – і це у сучасних вагонах.
Також варто зазначити, що в китайських поїздах немає поділів на вагони і проходити через моторошні тамбури пасажирам не доведеться. Між зміщеними відносно один одного двоярусними рядами можна вільно пересуватися широким коридором, не натикаючись на ноги та сумки пасажирів.
Особливу увагу хотілося б приділити спальному місцю, де будь-якому пасажиру, яких би габаритів він не був, вдасться комфортно розташуватися як лежачи, так і сидячи. Завдяки достатній висоті навіть на другій полиці можна буде попрацювати за індивідуальним столом, інтегрованим у її конструкцію. Саме стіл дозволив подовжити спальне місце, адже простір під ним є нішою для ніг пасажира із суміжної полиці.
Індивідуальні місця мають автономне освітлення, роз’єм для зарядного пристрою, а ще вони повністю відокремлені один від одного. А якщо пасажирам захочеться повного усамітнення, вони мають можливість зробити це за допомогою засувної шторки, розташованої з боку проходу.
Також варто відзначити, що звукоізоляція, дизайн та освітлення вагона продумані до дрібниць. Обтічні форми, нейтральні кольори, максимальне зниження шуму, грамотне розміщення світлодіодних ламп – все це допомагає створити приємну обстановку та зробити подорож комфортнішою.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому в Європі поїзди не стукають колесами під час їзди як в Україні