Деякі громадяни навіть не уявляють, на що здатний інженерний геній людини. Яскравим прикладом урочистості людського розуму та спритності є технологія встановлення мостових опор прямо посеред водойми. Як це робиться?
Отже, як поставити опори для майбутнього мосту без будівництва дамб і осушення цілої ділянки річки чи озера? Насамперед потрібно провести геодезичне дослідження та знайти найбільш зручне для будівництва мосту місце. Воно необов’язково буде найвужчою ділянкою. Нерідко це таке місце, де можна скоротити ширину річки за допомогою штучних насипів. У ряді випадків в окремих місцях русло річки може бути поглиблене за допомогою земснарядів.
Після цього методом нас=сипання ґрунту створюються штучні мілини. Рідше відразу робляться острови. Однак, бувають випадки, коли опори потрібно ставити прямо в річковий ґрунт без будь-яких додаткових насипів. Для цього доводиться вдаватися або за допомогою вже згаданого на початку зміни русла річки, або збивати палі прямо у воді за допомогою спеціального обладнання, встановленого на пором.
Для цього в місці встановлення мостових опор спочатку збирається водонепроникний каркас, який відгороджує місце проведення робіт від великої води. Для цього використовуються шпунтовані листи Ларсена. Як тільки ділянка водойми буде відділена і ізольована, конструкцію додатково зміцнюють, вбивши тимчасові палі по контуру. Як тільки це буде зроблено, із водонепроникного каркасу відкачають усю воду. Осушений квадрат спочатку заллють бетоном, а потім на нього монтуватимуть залізобетонні опори. Коли все буде готове, листи Ларсена та тимчасові палі просто демонтують.
Існує також схожий спосіб з локальним осушенням водойми без зміни русла – установка закритого кесона. Цей спосіб люди використовують для будівництва мостів уже не перше століття. Загальний принцип той самий, що й у способу, описаного вище, проте технологія реалізації методу абсолютно інша. По суті, у водоймище встановлюють повітряний купол, який дозволяє працювати людям під водою як на звичайному будівництві. Зв’язок з поверхнею із закритого кесону здійснюється строго через систему шлюзів через різницю в тиску повітря.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати навіщо залізничні насипи роблять такими високими