24 серпня 1942 року, відбулася повітряно-морська битва біля Соломонових островів, в якій американцям вдалося потопити «Рюдзе» — перший японський авіаносець спеціальної технології, який вступив у дію 1933 року. Для цього їм вистачило трьох 500-фунтових (227 кг) бомб та однієї торпеди, що пошкодила машинне відділення. Внаслідок авіаудару на «Рюдзе» загинуло 120 моряків, але через серйозні руйнування команда покинула авіаносець, затопивши корабель.
Японські пікірувальники також вразили трьома бомбами приблизно того ж калібру американський авіаносець «Ентерпрайз», проте він не потонув, незважаючи на серйозні пошкодження та загибель 70 моряків. Пожежу, що виникла, вдалося загасити, дірки в палубі закрили тимчасовим настилом і вже через кілька годин «Ентерпрайз» знову набув здатності запускати і приймати літаки. Щоправда, повний ремонт зайняв кілька місяців.
Втрати японців у літаках, на перший погляд, не виглядали особливо катастрофічними, загалом вони втратили 25 літаків, багато з яких здійснили вимушену посадку на воду, при цьому врятувати вдалося лише кількох льотчиків. В результаті цієї битви японці втратили 62 найдосвідченіших пілотів (фактично асів) і штурманів з багаторічною довоєнною підготовкою, і цю втрату можна вважати не менш важкою, ніж втрата цілого авіаносця. І хоч авіаносці та літаки Японія ще й могла будувати, але дати флоту досвідчених пілотів (рівносильних втраченим) вона не могла, на їхню підготовку просто не було часу. В результаті вийшло замкнуте коло – погано підготовлені пілоти гинули чи не в першому бойовому вильоті, а замінити їх можна було ще менш підготовленими пілотами.
Американці, у свою чергу, втратили теж 25 літаків, але лише шістьох пілотів, інші врятувалися на парашутах або вижили після вимушених посадок на воду. На відміну від японських льотчиків, усіх їх підібрали рятувальні кораблі та човни. Крім авіаносця, японці втратили есмінець і транспортний корабель, а людські втрати склали 290 осіб. Коротше кажучи, удача в битві була не на їхньому боці.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому в американського бомбардувальника В-52 таке дивне шасі
Джерело: Познавательный журнал ЕНОТ