Техно
0

«Рига-7»: мопед, про який мріяли всі хлопці

1958 року в Ризі на заводі «Саркана звайгзне» розпочався випуск нових мопедів, які отримали однойменну з містом назву. Випускалися дані транспортні засоби на підприємстві аж до 1998 року, доки виробництво не було остаточно згорнуто. Справжнім коханням та абсолютним фаворитом для мільйонів радянських підлітків став мопед «Рига-7». Про нього сьогодні й піде мова.

Популярна була модель.

Ризький завод випускав мопеди і до 1958 року. Наприклад, дуже популярною була модель “Spriditis”. Саме їй на зміну прийшла свого часу «Рига-1». Надалі мопед активно модернізувався і доопрацьовувався, внаслідок чого вже 1971 року з конвеєра «Саркана звайгзне» зійшла перша одиниця тієї самої знаменитої «сімки». При цьому було б помилкою думати, що нові моделі одразу й повністю змінювали старі. Так, наприклад, мопед “Рига-5” ще деякий час випускався заводом паралельно з “Рига-7”.

Головні відмінності у двигуні та рамі.

Зовнішніх відмінностей між «Ригою-5» та «Ригою-7», до речі, було зовсім небагато. Відрізнити два мопеди при швидкому огляді буде не просто. Чим два транспортні засоби і відрізнялися, так це начинкою. «П’ятірка» комплектувалася двигуном Д-5, у той час як «сімка» отримала куди більш просунутий для свого часу силовий агрегат Д-6. Останній відрізнявся ротором з діаметром 66 мм та збільшеною обмоткою. Також на сьомій «Ризі» вперше з’явився електромотор, який у свою чергу дозволив монтувати на мопед ще й освітлювальні прилади: передню фару та задній габарит.

Ригу хотіли усі радянські діти.

Важливою відмінністю нового мопеда був навіть не двигун, а посилена рама. Всі попередні мопеди «Рига» мали хронічну проблему з цілісністю рами при здійсненні частих екстрених гальмувань. Вона тріскалась. Вирішили цю проблему за рахунок додавання спеціальної рейки лише у «сімці». У тому числі це дозволило зробити «Ригу» справжньою «мурашкою». При масі всього в 36 кг, мопед відмінно справлявся з перевезенням навантаження до 100 кг.

Окремі екземпляри збереглися до наших днів.

При тому, що двигун Д-6 об’ємом 45-кубів видавав на виході лише 1.2 к.с, максимальна швидкість ризького мопеда могла досягати 40 км/год. Багато в чому саме завдяки цьому транспортний засіб так сподобався хлопчакам. Що ж до витрати палива, то при швидкості 30 км/год мопед споживав 1.8-2 літри пального на 100 км шляху. Щоправда, була й одна серйозна проблема. Через специфіку розміщення паливного бака у «Риги-7» могли виникати проблеми з подачею пального під час підйому в круту гірку.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 7 незвичайних велосипедів, на яких хочеться покататися

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню