Радянський винищувач І-15 був дітищем свого часу. Незважаючи на низку недоліків, машина добре себе зарекомендувала і навіть встигла повоювати в Іспанії в роки Громадянської війни. Проте, була у І-15 одна вкрай неприємна особливість, яка змусила пілотів і механіків витягувати з винищувача важкий акумулятор перед кожним боєм. У чому ж справа?
Не можна нічого просто так взяти і додати до літака. Хоча б тому, що маса машини розрахована до найменших дрібниць. Радянський винищувач І-15 був загалом непоганою машиною. Однак у неї був один серйозний недолік, про який йтиметься трохи пізніше. Спочатку слід згадати про те, що в літаку стояв 30-кілограмовий акумулятор, який був потрібен для живлення радіостанції. Однак під час Громадянської війни в Іспанії радіостанції на І-15 практично не використовувалися з низки причин.
Головним недоліком радянського винищувача була відсутність броньованої спинки за місцем сидіння пілота. Це робило льотчика-винищувача вкрай уразливим для атак ззаду. Нерідко виходило так, що в бою політ І-15 закінчувався без серйозних пошкоджень. Кулеметні кулі або осколки просто прошивали фюзеляж літака наскрізь разом з людиною, що сидить у ньому. Літак гостро потребував доопрацювання, проте проблема була в тому, що просто так вставити броньовану пластину вже не виходило – перевищення маси літака.
І тут радянські льотчики і механіки згадали про практично непотрібний в тодішніх реаліях акумулятор. Втрати були надто високі, а рація і так дуже рідко використовувалася. Тому було прийнято рішення виймати з літаків І-15 акумулятори перед боєм і ставити на їхнє місце бронеплиту завтовшки 12 та 8 мм. Цікаво, що після зняття акумулятора та установки додаткової (єдиної) броні, літак навіть став легшим на 2 кілограми. Цей саморобний тюнинг дозволив врешті-решт врятувати життя багатьом льотчикам.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому загалом посередня «Аерокобра» на східному фронті стала ключовим літаком