Кожен, хто бачив більше одного підводного човна, повинен був звертати увагу на те, що в деяких випадках у його «башті», що височіє над корпусом, видніються віконні отвори. Навіщо вони потрібні та ще й на глибині?
Башта над корпусом субмарини називається морським терміном – рубка. У більшості надводних кораблів рубка – це місце на палубі, з якого здійснюється управління судном. У випадку з підводними човнами рубка, представлена у вигляді надбудови над корпусом, не використовується для керування субмариною. Виконує інші функції.
По-перше, рубка субмарини необхідна здійснення спостереження. По-друге, в ній розташований шлюз, що веде всередину підводного судна. У водонепроникній частині рубки також міститься різноманітне обладнання: антени, системи зв’язку, підйомно-щоглові пристрої, перископ, а також деякі інші засоби спостереження. Але що з приводу загадкових штук, що нагадують ілюмінатори?
Це і є ілюмінатори рубки, які (ось несподіванка) потрібні для того, щоб можна було здійснювати спостереження. Під водою скло ілюмінаторів не лопається з тієї простої причини, то вони знаходяться в частині рубки, що затоплюється. Коли субмарина занурюється, вода заливає шибки з двох сторін, тиск вирівнюється і нічого страшного для них не відбувається. Перебувати в частині рубки, що затоплюється, члени екіпажу можуть тільки тоді, коли субмарина знаходиться на поверхні води.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати для чого на башті німецьких танків робився дивний лючок