Техно
0

Для чого на багатьох залізничних мостах всередину полотна ставлять дві дивні рейки

Якщо прогулятися біля залізничного мосту, то можна помітити, що перед його початком усередині колії з’являється ще якась загадкова пара вузьких рейок. Вона розходиться від невеликого трикутника, а потім йде паралельно до основної колії протягом усього залізничного мосту. Що це за така загадкова штуковина і для чого вона потрібна? Цілком ясно, що зроблено таке пристосування аж ніяк не для краси.

Ось така штуковина.

Почати потрібно з головного і, мабуть, очевидного, при детальному розгляді фотографій. Усередині залізничного полотна лежать зовсім не додаткові рейки. Побачити такі штуковини можна не лише на мостах, а й на переїздах, на станціях, поруч із тунелями, розвилками, а іноді й на нічим, здавалося б, непримітних ділянках залізниці. Насправді це кутники або, строго кажучи, контркутники. Функцію вони виконують ту саму, що й контррейки на залізниці.

Найчастіше роблять біля мостів.

Це прозвучить досить банально, проте переважна більшість відповідей на запитання: «А навіщо потрібна ось ця штука на залізниці?» зводиться до одного варіанту: «Для забезпечення безпеки руху». Те саме стосується і контркутників з контррейками. Якщо говорити конкретніше, то потрібні вони для того, щоб запобігти зіскакуванню візка вагона з рейок у потенційно небезпечному місці. Саме тому кутники ставлять на найвідповідальніших ділянках залізничного вокзалу, поруч зі стрілочними переводами або на крутих поворотах.

Буває ще ось така рейка.

Контррейка запобігає зіскакуванню вагона з рейок за рахунок «вправлення» колеса назад, якщо воно починає зіскакувати. Контркутник же використовується насамперед не для того, щоб урятувати поїзд, а для того, щоб урятувати залізничну інфраструктуру. Якщо вагон зіскочить на ділянці з кутником, він не перекинеться, оскільки його колеса зачепляться за широкий жолоб. Особливо важливо це для важких вантажних поїздів, особливо тих, що їдуть із бочками та цистернами.

Роблять на гострих поворотах.

Зістрибування вагона з рейок небезпечне саме наступним перевертанням. У цьому випадку вагон, що зіскочив, починає тягнути за собою всі інші, розсипаючи або розливаючи по окрузі свій вміст. Якщо таке трапиться на мосту, то поїзд гарантовано зашкодить інженерній конструкції і навіть може її зруйнувати. Однак, якщо вагон зіскакує з рейок, але надалі не перевертається, нічого описаного не відбувається. Поїзд просто «зав’язне» та зупиниться на місці.

Все для підвищення безпеки.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати що станеться з поїздом, якщо хтось покладе на рейки гальмівний башмак

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню