Техно
0

Чому в Європі поїзди не стукають колесами під час їзди як в Україні

Далеко не скрізь, але дуже в багатьох країнах Європейського Союзу вирушивши в подорож залізницею ви не почуєте звичного стукоту коліс. Чому так відбувається? Чи означає цей факт, що в Європі будують залізничні колії краще, ніж в Україні? Спробуємо розібратися у цьому питанні.

Багато хто під цей стукіт звик засинати.

Отже, чому ж у Європі колеса залізничних поїздів найчастіше не видають характерного стуку під час руху поїзда, як це відбувається на переважній більшості шляхів в Україні. Насправді «підступна загадка» досить проста. Вся справа у різних підходах (технологіях) укладання залізничних рейок. Чи гірші від цього залізниці в Україні? Ні, не гірші. Вони просто інші в силу об’єктивних причин та вимог. Головною причиною є, звичайно, особливості клімату.

Термозазор між рейками - головний винуватець стуку.

Справа в тому, що в помірних широтах залізниця постійно піддається перепадам температур: влітку дуже спекотно, взимку дуже холодно, а в міжсезоння одна погода може різко змінюватися іншою. У таких непростих умовах під дією зовнішніх факторів рейки можуть деформуватися через постійні звуження-розширення металу, що зробить її непридатною для руху залізничних складів. Для того щоб цього не відбувалося, рейки укладають таким чином, щоб між ними залишався невеликий зазор, який так і називається «термозазор». Такий спосіб укладання рейок називається «ланковим». Характерний стукіт коліс з’являється якраз у момент наїзду на термозазор. Так часто стукають поїзди через те, що здебільшого довжина однієї рейкової ланки становить 25 метрів.

Оксамитові рейки термозазорів не мають.

У багатьох країнах Європи клімат значно м’якший, а тому ризик деформації рейок через звуження-розширення під дією спеки та холоду зведений до астрономічного мінімуму. Це дозволяє використовувати не «ланкову» технологію укладання з формуванням термозазору, а «зварну» технологію – коли кілька 25-метрових рейок зварюються в монолітну конструкцію завдовжки кілька сотень метрів, аж до 800. Завдяки цьому характерний романтичний стукіт залізничних коліс зникає. Серед залізничників такі колії називають «оксамитовими».

Різні умови - різні технології.
Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню