Техно
0

Чому в авіації використовуються саме заклепки, а не болти чи зварювання

Кожен, хто бачив фюзеляж літака крупним планом, мав звертати увагу на таку, начебто, просту річ, як використання в конструкції літальних машин заклепок. Однак, в інженерній справі існує безліч видів металовиробів і ще більше видів кріплень. Чому ж в авіаційній промисловості вирішили зупинитись саме на заклепках?

Заклепки не від хорошого життя.

Який спосіб скріплення металевих деталей найпростіший і найекономніший з технічного погляду? Правильно – зварювання. Достатньо згадати автомобілі, де зварено чи не все. Однак, коли мова заходить про авіаційну та аерокосмічну промисловість, то значення зварювання там сильно знижується. Так само, як і значення використання болтів і гайок. У всякому разі, коли йдеться про фюзеляж літального апарату. Здавалося б, у питаннях економії та трудомісткості встановлення заклепок програє і болтам, і зварюванню. Проте використовують їх не просто так.

Заклепки штука гарна.

Точніше, використовують заклепки не від хорошого життя. Болти під час створення фюзеляжу навіть розглядаються як варіант, оскільки вони занадто ненадійні. Фюзеляж літака зазнає постійних навантажень, через що існує ризик банального розкручування таких елементів кріплення. З точністю до навпаки справи зі зварюванням. Його конструктори і раді б використовувати, але проблема зварювання стосовно фюзеляжу літака полягає в тому, що воно створює «надто надійне з’єднання».

Заклепки краще за зварювання.

Як таке може бути? Насправді дуже просто. Фюзеляж літака під час польоту машини постійно піддається сильним ударним та вібраційним навантаженням. Зварювання двох металевих виробів створює дуже надійне з’єднання, проте породжує між елементами конструкції надмірну механічну напругу. Для сухопутного транспорту це не проблема, тому що навантаження у автомобілів відчутно нижче, ніж у літаків. А ось у небі механічна напруга фюзеляжу неминуче виллється у його руйнування. Зварений літак швидше за все порве на шматки як тільки він набере висоту. Тому і використовується «компромісний» варіант між зварюванням та болтами у вигляді заклепок.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому сидіння пасажирського Ан-2 схожі на раковини з отворами

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню