Одні з найбільш яскравих елементів конструкції, по якому відразу ж пізнається німецький пікіруючий бомбардувальник Ju-87, – це характерне шасі, яке не забирається. У будь-яких машинах, що їх створює людина, дуже рідко щось робиться просто так. І точно не випадково було обрано компонування шасі, що використовуються у військових бомбардувальниках. Чи не краще було б зробити шасі таким, що забирається?
Будь-яке технічне рішення – це питання чи необхідності, чи компромісу. Бувають у цій справі й помилки, однак у момент їхнього скоєння конструктор все одно впевнений, що робить все правильно. Що стосується шасі, яке не забирається, у літаків, то використовуються такі далеко не тільки в Ju-87. Більш того, шасі, що не забираються, широко використовуються в деяких моделях літаків до цього дня. Зрозуміло, побачити такі шасі можна головним чином у моторних літаків.
Навіщо? Насправді, все досить просто. Насамперед це питання банальної економії. Механізм складання шасі помітно технічно складніший, ніж звичайне шасі, що не забирається, прикрите аеродинамічними обтічниками. Виробляти такі літаки не лише дешевше, а й дещо простіше. Само собою, в бойовій авіації на таке спрощення йшло лише доти, доки воно було дозволене з погляду аеродинамічних якостей. У реактивній авіації шасі, що не забираються, вже використовувати не можна.
Крім цього, у першій половині XX століття конструктори знаходили у шасі, що забираються, ще деякі мінуси. Це і складність в обслуговуванні, і збільшення маси літака за рахунок механізму складання шасі, зменшення паливних баків, місце яких починав займати вже згаданий механізм. Тому задля збільшення дальності польоту, скорочення собівартості, простоти експлуатації та підвищення безпеки льотчиків і військові, і інженери були готові миритися з частковою втратою машиною аеродинамічних якостей у випадку з пікіруючим бомбардувальником. При цьому в літаків-винищувачів, для яких все-таки швидкість мала ключове значення, шасі робили такими, що забираються.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому ілюмінатори літаків роблять овальними, а не квадратними чи прямокутними