Якщо подивитися в тому числі на кольорові фотографії часів Другої світової війни, особливо її початку, можна помітити, що всі німецькі танки пофарбовані в сірий або темно-сірий колір. При цьому радянська бронетехніка та решта машин пофарбовані переважно в зелений колір. Чим зумовлений такий різний вибір фарби для камуфляжу, здавалось б, в однакових умовах?
Вибір того чи іншого кольору забарвлення камуфляжу був зроблений сторонами конфлікту не просто так. Танкові підрозділи використовуються головним чином для наступу. Це може бути як прорив уперед, і контратака у відповідь дії противника. Залежно від тактики та стратегії армії може змінюватись у тому числі вибір камуфляжу для бронетехніки. Радянський Союз готувався до оборонної та потенційно затяжної війни.
Саме тому навесні танки фарбувалися в зелений колір, щоб бути менш помітними на тлі зелено-коричневого оточення. Причому перший радянський танковий плямистий камуфляж був створений художником Олександром Родченком у середині 1930-х. Однак, в умовах формованої підготовки до війни, нанести його до 1941 року встигли лише на невелику кількість машин. Більшість танків у прискореному порядку просто фарбувалися у зелений як тимчасовий захід.
Німці також мали камуфляж, проте з метою зручності та економії воліли користуватися монолітними забарвленнями. До 1937 року у Вермахті використовували три кольори: зелений, коричневий і темно-жовтий. Напередодні польської кампанії німецьке командування прийняло ще два забарвлення: темно-сіре та темно-коричневе. А перед оголошенням війни Радянському Союзу у 1941 році німці почали масово фарбувати танки у звичайний сірий колір.
Таке рішення було ухвалено виходячи з досвіду французької та польської кампаній. Керівництво Рейху планувало стрімко розгромити армію СРСР та швидко дійти до Москви. Передбачалося, що танки дуже швидко рухатимуться і більшу частину часу без жодного опору. А отже танки мали багато їздити шосе. При цьому танкові колони ставали б уразливими для нальотів радянської авіації. Щоб хоч якось сховати свої машини, німці придумали фарбувати їх під асфальт автошляхів. Після 1942 року німці повернуться до використання «польових» забарвлень для своєї техніки.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати як німецькі танкісти обігрівали свої бойові машини у роки війни