БМП M-80A має югославське походження. Розробку бойової машини піхоти югославське підприємство “Фамос” здійснювало з початку 70-х років. Перші югославські БМП M-80 вперше продемонстрували 1975 року, а 1984 року на виставці озброєнь у Каїрі вже експонувалася модернізована БМП M-80A. Незабаром вона була запущена в серійне виробництво і стала основною бойовою машиною механізованих частин.
Повністю закритий корпус БМП M-80A зварений із броньових листів товщиною до 30 мм та забезпечує захист від вогню великокаліберних кулеметів. Верхня лобова плита встановлена під великим кутом до вертикалі. Дах корпусу горизонтальний вздовж усієї машини. Борти корпусу над надгусеничними полицями мають раціональний кут нахилу. Вертикальна кормова стінка обладнана двома дверима, які відчиняються у бік бортів.
У передній частині корпусу БМП М-80А праворуч розташоване силове відділення, ліворуч – місце механіка-водія. За ним знаходиться робоче місце командира машини, а середня та кормова частини відведені для розміщення десантників. Піхотинці розміщуються у центрі десантного відділення спиною до спини двома рядами. Посадка та висадка десанту проводиться через двоє дверей в кормовій стінці корпусу.
Крім того, у даху десантного відділення є два овальні люки. Люки змонтовані і над місцями механіка-водія та командира машини. Для ведення стрільби з особистої зброї в кожному з бортів виготовлено по три амбразури, що закриваються броньованими кришками, такі ж амбразури з блоками спостереження є і в задніх дверях.
Основним озброєнням БМП M-80A є 20-мм автоматична гармата HS-804 фірми Hispano-Suiza та спарений з нею 7,62-мм кулемет MG-53. Це озброєння встановлене в одномісній башті кругового обертання. Це забезпечує наведення по вертикалі в діапазоні кутів від -5 до +75 °, що дозволяє вести боротьбу не тільки з наземними, а й з повітряними цілями.
Башта та озброєння оснащені електричними приводами, які при виході з ладу дублюються ручними механізмами. Для боротьби з броньованими цілями на башті встановлені дві пускові установки ПТКР 9М14М «Малютка». Для керування вогнем командир машини користується комбінованим денним та нічним приладом спостереження, а навідник має комбінований денний та нічний приціл.
Силову установку БМП M-80A складає 10-циліндровий дизельний двигун FAMOS 10V003, що розвиває максимальну потужність 320 к.с. (235 кВт при 2500 об/хв). Механічна коробка забезпечує чотири передачі переднього ходу та одну заднього. У ходовій частині використана торсіонна підвіска. З кожного борту є по п’ять гумових опорних катків і по два ролики, що підтримують. У вузлах підвіски перших та останніх опорних катків є гідравлічні амортизатори телескопічного типу. Ведучі колеса розташовані попереду. Верхня гілка гусениць та підтримуючі ролики прикриті сталевим екраном.
При русі шосе машина розвиває максимальну швидкість 64 км/год, на пересіченій місцевості вона долає підйом до 30 градусів, вертикальну стінку висотою 0,8 метрів і рів шириною 2,4 метра. Рух на плаву здійснюється за рахунок перемотування гусениць. Перед входом у воду в робоче положення наводиться хвилевідбивний щиток і включаються водовідкачувальні помпи. Максимальна швидкість на воді БМП М-80 становить 8 км/год.
Тактико-технічні характеристики БМП M-80A:
- Бойова маса: 14 т
- Екіпаж: 3+7 чол
Габаритні розміри:
- довжина корпусу, мм – 6420;
- ширина, мм – 2990;
- висота з ПУ ПТКР, мм – 2670;
- кліренс, мм – 400;
- бронювання, мм – до 30
Озброєння:
- 20-мм автоматична гармата HS-804 Hispano-Suiza (4000 вистр.);
- 7,62-мм кулемет MG-53 (2000 патронів);
- ПУ ПТКР 9М14М “Малютка” (4 ПТКР).
Двигун:
- FAMOS 10V003. 10-циліндровий дизель рідинного охолодження
- Потужність – 320 л
- Запас ходу – 500 км
- Запас палива – 510 л
Подолання перешкод:
- підйом, град – 30;
- висота стінки, м – 0,8;
- ширина рову, м – 2,4.