Про БУ авто
0

Що обрати: 2-літровий “атмосферник” чи машину з 1,4-літровим турбодвигуном

Від багатьох водіїв можна почути, що атмосферні двигуни є набагато більш бажаними, оскільки вони надійніші та “рівніші”. Вони не мають загадкової “турбоями” та різноманітних наворотів, які перетворюють двигун на одноразову штуку. Проте інші автомобілісти відповідають, що турбодвигуни їздять у таксі до 300 тисяч кілометрів і при цьому вони набагато динамічніші, економніші та взагалі веселіші. Кому варто вірити?

Турбовані 4-циліндрові агрегати на вторинному ринку можна зустріти без проблем. Найпоширенішими є, звичайно, «даунсайзингові» двигуни німецького концерну VAG, які встановлюються на Audi, Skoda, SEAT і VW. Найбільшою популярністю користуються 1,4-літрові мотори TSI, які розвивають потужність від 122 к.с. до 150 к.с., залежно від форсування. Ці турбоагрегати використовуються не тільки на моделях класу B і C, таких як Audi A3, VW Golf 7, Polo, Jetta, Skoda Octavia і Rapid, але навіть на більш важких автомобілях, зокрема на кросоверах VW Tiguan і Skoda Kodiaq.

Головними конкурентами VAG залишаються корейські бренди Hyundai-Kia, що належать Hyundai Motor Group. Корейці сконцентрувалися на виробництві атмосферних двигунів, тобто тих, у яких тиск впуску дорівнює атмосферному, що звільняє автомобілістів від необхідності встановлювати дорогі та складні системи наддуву.

Поширеними в Україні є агрегати сімейства Theta II, які виробляються з 2008 року. Вони використовувалися на автомобілях Hyundai Tucson, Sonata, Elantra, Kia Sportage, Optima та інших, а модернізована серія Nu застосовувалась на Creta, Soul та інших автомобілях. В загальному, відсутність турбіни зводить автомобілістів на думку, що “немає чого поламати”, що зовсім не так.

Фото виробника.
Фото trander.us

Слабенькі конструкції

 

Незважаючи на бажання задовольнити прихильників «атмосферників», варто відзначити, що вони поламуються не рідше, ніж турбовані двигуни. У зв’язку з відсутністю турбіни корейцям довелося вигадувати альтернативні способи зниження викидів шкідливих речовин, щоб відповідати жорстким екологічним нормам. У їхніх двигунах складний вприск та капризні системи розподілу газу. З метою більшої економності зменшуються кільця поршнів, скорочуються розміри шатунів, полегшуються вали, що негативно впливає на ресурс двигуна.

Циліндрові блоки вже не піддаються розточуванню, і лише пересадка гільз допомагає виправити знос. А знос можуть накопичувати корейські агрегати, особливо коли водії намагаються встигнути за турбованими автомобілями та їздять динамічно. За рахунок малого зазору між поршнем і стінками циліндра взимку без належного прогріву поршень під навантаженням може пошкодити поверхню гільзи.

Оманливі характеристики

 

Спочатку може здатися, що 2-літровий двигун потужніший. Але для досягнення цієї потужності потрібно розганяти його майже до червоної зони. Постійно їздити так неможливо через високі витрати, оскільки на максимальних обертах двигун споживає паливо, як ЗіЛ-130. Майже завжди водії підтримують обороти на рівні 2500-3000, а в цій зоні агрегат не може розкрити максимальний крутний момент, тому по динаміці він поступається турбованим конкурентам.

Фото globallookpress.com

При оцінці характеристик багато людей звертають увагу на потужність, хоча варто оцінювати крутний момент. Саме він створює тягу і відповідає за реакцію двигуна. Німецький агрегат розвиває такий самий крутний момент, як і корейські “атмосферники” – близько 200 Нм. При цьому пік тяги він досягає вже на 1750-2000 об/хв, в відмінність від атмосферного агрегата, який для хорошого прискорення повинен розігнатися приблизно до 3000-4000 об/хв.

В загальному, турбований автомобіль рухається більш бадьоро, особливо на низах оборотів. Саме завдяки наддуву вдається надати автомобілю ту швидкість, яка так подобається водіям. Тим самим, турбовані двигуни навіть при заявленій меншій потужності є набагато цікавішими для повсякденного використання.

Відносно надійності турбіни, вона дійсно може поламатися. Якщо їздити швидко, кільця прогорають, а масло утворює відкладення на гарячих поверхнях. Якщо їздити повільніше, то шток приводу може закиснути. Турбіну знімають і відправляють на діагностику та ремонт, який включає відмивання та прочищення. Також, у турбованих двигунах через складну систему вприску може утворюватися нагар на клапанах і форсунки часто забиваються, але масових проблем з задирами немає.

Коротше кажучи, в обох типів двигунів вистачає недоліків. Якщо раніше “атмосферники” були надійнішими і могли проїхати понад мільйон кілометрів, то зараз все не так. Масові 2-літрові двигуни це такий же одноразовий товар, як і турбовані конкуренти. Тому можна купувати все, що подобається. В кінці кінців, як сучасні “атмосферники”, так і сучасні  турбовані двигуни не проїдуть більше 300 000 км.

Фото globallookpress.com

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 3 надійні рамні позашляховики, які оснащені моторами-мільйонниками

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню