Техно
0

Яким чином крихітний стоп-кран зупиняє цілий поїзд

Кожен, хто їздив кудись залізницею, напевно хоча б раз у житті звертав увагу на стоп-кран, який використовується для екстреної зупинки поїзда і має бути в кожному вагоні. Однак, чи доводилося замислюватися над тим, як саме відбувається зупинка. Як взагалі крихітному важелю вдається зупинити на місці багатотонний поїзд?

Стоп-кран з'явився разом із першими пневматичними гальмами.

Перший поїзд з’явився 1804 року в Англії. Перші пневматичні гальма для залізничного транспорту було винайдено 1874 року. З тих пір вони використовуються по сьогодні, нехай, і з рядом серйозних покращень. Власне стоп-кран, розташований, як правило, у тамбурі кожного вагона – це лише верхівка айсберга досить складної гальмівної системи. Активувати стоп-кран має право будь-який пасажир, але робити це можна лише за певних законних умов. Інакше на людину накладуть штраф. У разі тяжких наслідків відповідальність за використання стоп-крана може бути ще жорсткішою.

Загальний принцип роботи пневматичних гальм поїзда не складний.

То як же працює стоп-кран? Для того, щоб відповісти на це питання, спочатку доведеться зрозуміти, як загалом працюють пневматичні гальма поїзда. Отже, у поїзді є компресор, який нагнітає повітря під тиском головний резервуар. З резервуару трубою повітря йде в кабіну машиніста, де проходить через гальмівний кран. З крана машиніста по трубі повітря потрапляє у розподільник повітря. Звідти частина повітря йде по одній трубі далі по поїзді до рукава між вагонами, а інша частина повітря вирушає в гальмівний циліндр та колодки. На кожній ділянці рукава, що ганяє повітря в наступний вагон, є відгалуження труби зі стоп-краном. І як можна було здогадатися, стоп-кран у разі активації порушує тиск у системі шляхом скидання повітря зовні.

Різке падіння тиску в гальмівній системі змушує стискатися гальмівні колодки.

Таким чином, поки працює компресор і поки подача повітря не порушена машиністом або одним із стоп-кранів, у гальмівній системі підтримується високий тиск. Повітря під тиском утримує від змикання гальмівні колодки і поїзд може їхати. Однак, як тільки тиск почне падати через зупинку компресора, скидання тиску машиністом, або скидання повітря стоп-краном на одній із ділянок системи гальмівні колодки перестануть утримуватися від змикання і почнуть затискати колеса. В результаті відбувається гальмування.

Пам'ятайте, що стоп-кран - це не іграшка.

Звичайно ж, сучасні пневматичні гальма набагато складніші за ті, що були винайдені в 1874 році. Проте загальний принцип роботи за півтора століття не змінився. Варто також відзначити, що в електричках використовуються не пневматичні, а магнітно-електронні гальма.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому в Європі поїзди не стукають колесами під час їзди як в Україні

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню