Техно
0

Чому у радянського Ту-144 та французького «Конкорду» опускається і піднімається ніс

Чому у радянського Ту-144 та французького «Конкорду» опускається і піднімається ніс

Холодна війна – це ціла епоха історія людства. Жорстоке протистояння між соціалістичним і капіталістичним світом неодноразово ставило світ на поріг тотального ядерного конфлікту. Як мінімум двічі в історії пальці військових СРСР і США уже були над червоними кнопками. Проте, не можна заперечувати те, що в запеклому економічному, політичному, ідеологічному, культурному та науковому протистоянні між «червоним» та «синім» нерідко з’являлися речі справді чудові, наприклад, британо-французький літак «Конкорд» та його радянський брат Ту-144.

Ту-144 з рухомим носом.

Нехай, і «Конкорд», і Ту-144 так і не знайшли собі комерційного застосування, а вся історія створення надзвукової цивільної авіації радше трагічна, ніж романтична, сьогодні людство навіть не прагне до схожого. Без зіткнення ідеологій та необхідності постійної демонстрації переваги одразу за всіма напрямками світ остаточно скотився у безсовісне заробляння грошей на всіх фронтах.

Вся справа у шасі.

Але це все лірика. Нас цікавить відповідь на конкретне питання: чому в обох згаданих надзвукових літаках носова частина могла рухатися, змінюючи своє положення? Насправді причина у шасі. Річ в тому, що і Ту-144 і «Конкорд» з технічних причин довелося ставити на довге шасі, через що передня частина літака була піднята вгору. При такому конструкторському рішенні носова частина починала закривати нормальний огляд пілотам у кабіні під час зльоту та посадки, ускладнюючи роботу льотчиків та знижуючи безпеку машини. Тому і французькі, і радянські інженери знайшли витончене вирішення проблеми.

Рухомий ніс потрібний для поліпшення виду з кабіни

Носова частина літака була зроблена рухомою і посаджена на здвоєний електропривод, який дозволяв їй відхилятися на 11 і 17 градусів під час зльоту та посадки відповідно. Таким чином завдяки рухливості носової частини пілоти під час зльоту та посадки лайнера могли мати нормальний вид із кабіни. Чому ніс фюзеляжу не можна було просто зробити викривленим та заощадити на приводах? Тут усе ще простіше: таке рішення спричинило б порушення аеродинамічних якостей літака. Кривий ніс і Ту-144 і Конкорду був потрібен тільки на землі. Серед хмар фюзеляж повинен був бути «прямим» і якомога обтічнішим.

У небі пряма кабіна.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 5 дуже дивних літаків, створених людством у XX столітті

Advertisement
Теги: ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню