Незважаючи на розвиток реактивних двигунів, турбогвинтова авіація не поспішає йти з ринку повітряних перевезень. Великі розміри машини з пропелерами на крилах продовжують підкорювати небеса між країнами і всередині них, перевозячи величезну кількість вантажів щодня. Сьогодні настав час згадати найбільші турбогвинтові машини, а саме ті, що можуть похвалитися найдовшим фюзеляжем.
1. Short Belfast – 41.58 метра
Британський важкий турбогвинтовий вантажопасажирський літак розробки 1964 року. Використовувався виключно Королівськими повітряними силами. У 1966 році був найбільшим літаком у своєму класі. Загалом було виготовлено 10 таких машин. Випускали борт протягом 4 років.
2. Canadair CL-44 – 41.73 метри
Британський турбогвинтовий авіаційний лайнер, що з’явився на світ у 1969 році. Насправді дана машина є результатом глибокої модернізації Bristol Type 175 Britannia. Відмінною рисою лайнера є можливість завантаження через переламування фюзеляжу в хвостовій частині.
3. Aero Spacelines Super Guppy – 43.84 метри
Один із найдивніших літаків в історії авіаційної промисловості. Використовується вантажний «Гуппі» досі. Перший борт було створено ще 1965 року. Усього було вироблено 4 таких машини. Крім чотирьох гвинтових двигунів літак обладнаний ще й чотирма твердопаливними ракетними агрегатами. Останні використовувалися лише для відриву літака від землі.
4. Airbus A400M – 45.1 метра
Турбогвинтовий транспортний літак, що з’явився у 2009 році. Використовується транспортник для перевезення вантажів. Основними експлуатантами звичайно є країни військового блоку НАТО. На борту А400М може розташуватися 120 осіб або 66 нош з супроводжуючими їх медичними працівниками.
5. Douglas C-133 Cargomaster – 47.01 метра
Ще один воєнно-транспортний літак Сполучених Штатів Америки. Машина сьогодні не використовується. Зрештою зроблена вона була аж у 1956 році. При цьому турбогвинтовий літак став одним із наймасовіших в історії свого сімейства. Загалом було зроблено 50 C-133.
6. Ту-114 – 54.1 метра
Радянський турбогвинтовий літак із чотирма двигунами виробництва від 1957 року. Проєктувався 114-й на базі стратегічного бомбардувальника Ту-95. Унікальна машина була і залишається найшвидшим турбогвинтовим літаком у світі. У тому числі з цієї причини і Ту-114, і Ту-95 використовуються досі.
7. Ан-22 – 57.3 метри
Найбільший турбогвинтовий літак у світі, якщо рахувати за довжиною фюзеляжу. Тяжкий транспортник створювався як для перевезення людей, так і для перевезення повітрям військової техніки. На борт можна взяти 290 піхотинців або 120 десантників. Максимальна вантажопідйомність сягає 80 тонн. Експлуатуються літаки досі. Один такий стоїть на озброєнні України. Ще три А-22 використовуються росією.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати що являє собою літак з гаубицею АС-130 «Спектр»