Кожен, хто був поруч із залізницею, повинен був звертати увагу на те, що в більшості випадків залізничний насип помітно виступає над загальним рівнем землі. Іноді залізничні насипи взагалі схожі на штучні пагорби і можуть навіть підніматися вище за верхівки дерев.
Є три основні причини створення залізничних насипів. Почнемо з останньої за значимістю – повені. Вкрай бажано, щоб залізниця завжди залишалася вище за можливий рівень води у разі повені або випадання рекордної кількості опадів. Друга причина – це необхідність прокладати у деяких місцях під залізницею різноманітні комунікації. Наприклад, труби або дроти. Зробити це набагато простіше за наявності насипу.
Проте, головна причина полягає у інженерній необхідності. Річ в тому, що земля майже ніколи не буває на одному рівні або просто рівною. При цьому залізничне полотно вимагає майже ідеального положення щодо горизонту. Це для автомобіля або вантажівки подолання ухилу в 30-40% (20-22 градуси) хоч і є серйозним викликом, але все ж таки не неможливим чи критичним. З поїздами справи інакше.
Коли прокладається залізниця, ухил має бути мінімальним. Згідно з технічною документацією, залізничне полотно не може мати ухил, що перевищує 1.5%. При цьому для колій, на яких використовуватимуться тепловози, ухил залізниці має бути ще меншим (не перевищувати 1.2%). Рухатися залізницею з великим відхиленням поїзди можуть лише за умови використання спеціальних засобів. До локомотивів доведеться приєднувати додаткові тягачі для буксирування або штовхання, що зі зрозумілих причин вкрай невигідно з економічного погляду. Набагато раціональніше зробити дорогу ідеально прямою. Для цього і потрібні насипи, висота яких буде відповідати висоті максимального підвищення на шляху прокладання залізничних колій.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати що станеться з поїздом, якщо хтось покладе на рейки гальмівний башмак