Техно
0

Для чого у винищувачів І-15 перед зльотом щоразу знімали акумулятор

Для чого у винищувачів І-15 перед зльотом щоразу знімали акумулятор

Радянський винищувач І-15 був дітищем свого часу. Незважаючи на низку недоліків, машина добре себе зарекомендувала і навіть встигла повоювати в Іспанії в роки Громадянської війни. Проте, була у І-15 одна вкрай неприємна особливість, яка змусила пілотів і механіків витягувати з винищувача важкий акумулятор перед кожним боєм. У чому ж справа?

Машина була непогана.

Не можна нічого просто так взяти і додати до літака. Хоча б тому, що маса машини розрахована до найменших дрібниць. Радянський винищувач І-15 був загалом непоганою машиною. Однак у неї був один серйозний недолік, про який йтиметься трохи пізніше. Спочатку слід згадати про те, що в літаку стояв 30-кілограмовий акумулятор, який був потрібен для живлення радіостанції. Однак під час Громадянської війни в Іспанії радіостанції на І-15 практично не використовувалися з низки причин.

Перед кожним боєм виймають акумулятор.

Головним недоліком радянського винищувача була відсутність броньованої спинки за місцем сидіння пілота. Це робило льотчика-винищувача вкрай уразливим для атак ззаду. Нерідко виходило так, що в бою політ І-15 закінчувався без серйозних пошкоджень. Кулеметні кулі або осколки просто прошивали фюзеляж літака наскрізь разом з людиною, що сидить у ньому. Літак гостро потребував доопрацювання, проте проблема була в тому, що просто так вставити броньовану пластину вже не виходило – перевищення маси літака.

Багато льотчиків загинуло в Іспанії.

І тут радянські льотчики і механіки згадали про практично непотрібний в тодішніх реаліях акумулятор. Втрати були надто високі, а рація і так дуже рідко використовувалася. Тому було прийнято рішення виймати з літаків І-15 акумулятори перед боєм і ставити на їхнє місце бронеплиту завтовшки 12 та 8 мм. Цікаво, що після зняття акумулятора та установки додаткової (єдиної) броні, літак навіть став легшим на 2 кілограми. Цей саморобний тюнинг дозволив врешті-решт врятувати життя багатьом льотчикам.

Після модернізації втрати пілотів скоротилися.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому загалом посередня «Аерокобра» на східному фронті стала ключовим літаком

Advertisement
Теги: , ,

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню