Механічна коробка перемикання передач – це простота і надійність. Сьогодні у світі майже не залишилося компаній, які не могли б зробити якісну “механіку”. Проте, прогрес не стоїть на місці і в життя автомобілістів все більш щільно входять всілякі “автомати”. З кожним роком автоматичні коробки набувають все більшої популярності. Однак, є в цьому стаді переможців одна “паршива вівця” – роботизована коробка. Багато водіїв схильні вважати її скоріше “механікою”, ніж “автоматом”. При цьому за кількістю негативних відгуків вона рекордсмен. Що ж не так із “роботом”?
Роботизована коробка передач (РКП) справді загалом має вигляд механічної коробки, але при цьому працює автоматично і не потребує втручання з боку водія в процес перемикання передач. Водночас на відміну від класичних гідроавтоматів робота “робота” багато в чому залежить від функціонування надійних мікропроцесорних систем управління. Саме з цієї причини РКП – це відносно новий вид “автомата”, що з’явився тільки на початку 1990-х років з появою доступної і досить якісної мікроелектроніки. А серійно перші “роботи” з двома зчепленнями почали з’являтися тільки з 2003 року. Так що ж не так із цією коробкою?
Про корінь проблем коробок-роботів можна легко здогадатися з наведеного вище опису. Проблема в тому, що донині через технічні особливості подібні КП дуже складні. Вони буквально напхані електронікою, а тому список можливих проблем дуже широкий. Найпоширеніші серед них: помилка прошивки і поломка мехатроніка (“розумного” блоку). В обох випадках справа закінчується евакуатором і поїздкою в ремонт, де швидше за все доведеться викласти кругленьку суму. Сумна статистика свідчить про те, що на сучасних “роботах” мехатроніки ламаються частіше, ніж блок гідротрансформатора на далеко не найкращому “автоматі”.
Звісно, наявні проблеми з електронікою не скасовують переваг РКП. Порівняно з тим же класичним “автоматом” такі коробки перемикаються набагато бадьоріше. Однак, тут вже вибір за кожним. Окремо варто відзначити, що в автомобілях з коробками прямого перемикання передач частіше з’являються проблеми зі зчепленням, через що воно потребує регулярної заміни. Втім, на тлі проблем з мехатроніком і прошивкою про це можна було б навіть не згадувати.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 5 машин із коробками передач, які обов’язково потрібно прогрівати навіть улітку