Перекупщик – професія в Україні не з найприємнішою репутацією, але популярна. Мовляв, наживаються на простому народі. Втім, щоб нажитися, потрібно добре розумітися на автомобілях і вміти буквально «на око» діагностувати серйозні несправності. А цього ще треба навчитися.
Купи – продай, напевно, найпопулярніший і наймасовіший вид підприємницької діяльності, популярний в світі задовго до появи автомобіля. Справді, що може бути простіше ніж купити дешевше, а продати — дорожче? Однак у випадку з автомобілем експерт з дивана забуває про інше велике правило економіки: чим вищий прибуток — тим вищі ризики. Будь-хто може знайти оголошення з привабливою ціною, але далеко не кожен зможе визначити справжню причину щедрості власника. Адже будь-який уживаний автомобіль — це кіт у мішку. Живий він чи вже ні, можна дізнатися лише після уважного вивчення.
За діагностику доведеться заплатити з ще неотриманого прибутку, тому досвідчені перекупщики використовують прості народні методи та підручні засоби, щоб ухвалити рішення про укладання угоди. Кузов можна оглянути очима і проміряти спеціальним, але недорогим приладом, а ось із внутрішніми вузлами та агрегатами все набагато складніше. Автовласник може так провести тест-драйв, що мертва коробка передач і двигун, що доживає свої останні миті, і виду не подадуть, що щось може бути не так. Особливо складно з останнім, адже ДВЗ — найдорожчий вузол будь-якого автомобіля. Тому професійні торговці вигадали простий і доступний метод локалізації несправності двигуна прямо на місці торгу.
Для проведення всієї операції потрібен лише аркуш чистого паперу, який потрібно піднести до вихлопної труби. Прогрівши двигун, підводимо листок безпосередньо до отвору глушника і дивимося на його поведінку: якщо двигун працює рівно, то папір буде рівномірно відгинатися. Якщо ж лист пішов «на зустріч» вихлопній трубі або коливається в різні боки, то ДВЗ працює нерівномірно – прогоріли клапани, «пропускає» запалення або барахлить дросель, заганяючи в мотор збіднену суміш. Також подібна поведінка аркуша паперу може підказати про наявність дірок у системі випуску. Якщо на листочку опинилися краплі бензину – переплутати його запах ні з чим неможливо – повітряно-паливна суміш – навпаки, надто збагачена, що теж говорить про проблеми із запаленням.
Найнеприємніший момент, який можна діагностувати подібним чином – це краплі тосолу чи масла. Перший може потрапляти в паливну суміш через пошкодження прокладки ГБЦ, а то й саму головку блоку циліндрів. Тріщини в ній, нагадаємо, не ремонтуються, а сам центральний вузол мотора у разі появи дірок вирушає виключно на смітник. Другий пункт – масло. Його поява у вихлопі говорить про масло в циліндрах, тобто необхідність перебирання двигуна. Цілком можливо, що свій вік відходили маслознімні ковпачки, засмічена вентиляція картерних газів або, що ще гірше, мотор потребує заміни кілець, а то й клапанів. Одним словом, є потреба у дорогому ремонті. Купувати таку машину можна тільки з дуже суттєвим дисконтом, приводом та аргументом для якого буде простий аркуш паперу в руках.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 5 відверто проблемних автомобілів, які не варто брати на вторинному ринку