Новини
0

У чому особливість камуфляжу Barracuda, що дозволила йому завоювати популярність більш ніж у 45 країнах світу

Шведська аерокосмічна та оборонна компанія Saab вже давно постачає свої камуфляжні системи Barracuda більш ніж у 45 країн світу. У лінійці компанія Saab має камуфляжні системи, призначені для маскування як особового складу, так і всіх видів військової техніки. Найбільшу популярність у світі завоювали камуфляжні системи, призначені для маскування бронетехніки. Про них і йтиметься у цій статті.

Leopard 2A7V у найновішому камуфляжному комплекті Barracuda

Камуфляжні комплекси Saab забезпечують багатоспектральний захист, знижуючи помітність бойової техніки в ультрафіолетовому, візуальному та інфрачервоному спектрах, а також робить їх малопомітними на екранах тепловізорів та радарів. Крім того, Barracuda MCS не лише зменшує тепловий слід техніки, а й захищає її від зовнішнього нагріву. Saab має більш ніж 60-річний досвід роботи у галузі передових систем камуфляжу. Мобільна камуфляжна система MCS (Mobile Camouflage System) від Saab Barracuda призначена в першу чергу для захисту військової техніки під час руху та в бою. При розробці матеріалу для систем камуфляжу Saab обов’язково проводить аналіз сигнатур — процес активної оцінки того, як військові засоби будуть відображатися на датчиках. Цей аналіз є ключовою частиною процесу розробки камуфляжу.

БМП Marder 1A5 із системою камуфляжу Barracuda

Рішення щодо створення маскування приймаються після ретельного вивчення того, як передбачуваний противник розглядатиме групи засобів у польових умовах. У лабораторіях компанії розробляються нові матеріали та концепції камуфляжу з використанням складних фізичних та хімічних моделей. Хоча моделювання дає чудову картину того, як такі матеріали повинні поводитися в реальних умовах, ніщо не замінить їхнього тестування в польових умовах.

Leopard 2A7V у камуфляжі Barracuda

Камуфляж Barracuda MCS є багатошаровою модульною системою, яка легко монтується на бронетехніку. При необхідності її можна швидко демонтувати або міняти на аналогічне маскування з іншим забарвленням. Це рельєфна маскувальна тканина з елементами зеленого та коричневого кольорів різних відтінків. Як було сказано вище, камуфляж маскує техніку в оптичному та інфрачервоному спектрах. Крім того, Barracuda частково приховує машини від радарів, а також може оснащуватися системою, що знижує видимість тепловізорів.

Leopard 2А5DK пустельний камуфляж

MCS з інтегрованою системою зниження температури (CoolCam) ефективно знижує накопичення тепла від сонячного випромінювання та тепла навколишнього середовища під час роботи в умовах жаркого клімату, радикально знижує внутрішню температуру в машині, створюючи кращі умови як для персоналу, так і для електронного обладнання. Крім того, запобігає попаданню пилу та призначена для керування повітряним потоком навколо машини для оптимізації інтервалів обслуговування фільтрів, двигуна та шасі.

MCS можуть бути доповнені мультиспектральною парасолькою Shading Umbrella, яка перешкоджає тепловому та візуальному виявленню силами супротивника, у тому числі снайперами, дозволяючи при цьому здійснювати зовнішнє спостереження. Крім того, система забезпечує тінь та значно знижує сонячне нагрівання. Крім того, парасолька Shading Umbrella легка, може швидко розгортатися та укладатися. Вона була успішно перевірена на різних машинах у найжорсткіших кліматичних умовах.

Як проводиться сигнатурний аналіз

 

Проблема, що лежить в основі всієї роботи з аналізу сигнатур, полягає в тому, як розгорнуті військові об’єкти — і всі інші об’єкти в нашому світі — взаємодіють із електромагнітним випромінюванням (ЕМІ). Електромагнітні хвилі є природною частиною нашого довкілля і включають світлові хвилі, які дозволяють нам бачити об’єкти, і хвилі, невидимі людині без датчиків, наприклад радіохвилі. Характеристики поверхні, склад і моделі руху об’єкта взаємодіють із цими хвилями передбачуваним чином.

Бронетехніка в камуфляжі Barracuda (ліворуч) та без нього (праворуч).

Наприклад, відбите світло від незамаскованого основного бойового танка, що котиться на 100 м перед солдатом, створює на його сітківці чітке враження, яке інтерпретується мозком. Об’єкт такого розміру, форми та кольору, що рухається з такою швидкістю, швидше за все, є танком. Інфрачервоні датчики та радари використовують інші частини спектру для ідентифікації об’єктів з однаковою швидкістю та точністю.

На найпростішому візуальному рівні маскувальна сітка, що відповідає кольору навколишнього середовища, ускладнить противнику виявлення вбудованого об’єкта, такого як командний пункт, неозброєним оком. Більш складні рішення, які використовуються виключно в лінійці Barracuda, включають мультиспектральні камуфляжні мережі з удосконаленими частинками та пігментами, які значно ускладнюють ідентифікацію розгорнутих систем інфрачервоними датчиками та радарами. При тестуванні нової системи мобільного камуфляжу для транспортного засобу фахівці Saab зазвичай беруть два ідентичні транспортні засоби. Один буде замаскований з використанням рішення-прототипу, а інший не буде замаскований і служитиме як контроль. Транспортні засоби можуть бути розташовані поблизу лінії дерев, щоб допомогти їм злитися з навколишнім середовищем.

Тестування системи мобільного камуфляжу для транспортного засобу

Потім проводиться безліч випробувань із використанням типів датчиків, з якими транспортний засіб може зіткнутися у бойових ситуаціях. Термодатчики використовуються для оцінки того, скільки тепла йде від камуфляжу і як розподіляються вихлопні гази. Чи зможуть датчики противника виявити замаскований автомобіль і якщо так, чи зможуть вони його ідентифікувати? Маскування оцінюється з візуальної точки зору. Як це виглядає неозброєним оком? Як він виглядає під час перегляду за допомогою датчиків ближнього та короткохвильового інфрачервоного випромінювання, які можна використовувати для покращення візуального спектру? Радарні супутники або мобільні радари можуть використовуватися для оцінки того, як транспортні засоби взаємодіють із радіохвилями.

Saab, слайд порівнює радіолокаційну сигнатуру Т-72 із синтезованою апертурою та Т-72, оснащених мобільним камуфляжем Barracuda, та статичним камуфляжем, нанесеним поверх мобільного камуфляжу.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому в авіації використовуються саме заклепки, а не болти чи зварювання

Джерело: udachnyj-enot.com.ua

Advertisement
Теги:

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню