Національне управління безпекою руху на трасах США (NHTSA) вперше в історії виплатило нагороду інформатору, за допомогою якого вдалося покарати автовиробника за порушення, пов’язані з безпекою.
$24 млн отримав екс-інженер Hyundai Motor Кім Гван Хо. У 2016 році він повідомив слідчим NHTSA, що Hyundai не вдалося усунути конструктивний недолік моторів Theta II, які були схильні до заклинювання і навіть загоряння через дефектні підшипники. Як доказ Кім надав у NHTSA внутрішній звіт групи зі стратегії якості Hyundai Motor.
На основі отриманої від Кіма інформації NHTSA у 2018 році виявило, що Hyundai Motor та його дочірня компанія Kia, по-перше, надали неточні дані про проблеми, а по-друге, не поспішали оголосити повторний відгук автомобілів з дефектом, який значно підвищує ризик аварії. . У результаті в 2020 році корейському концерну довелося заплатити $210 млн штрафів, з них $81 млн — безпосередньо у федеральну скарбницю США.
Отримана Кім Гван Хо сума становить 30% від зазначеного $81 млн — максимально можливий відсоток згідно із законом про інформаторів у сфері безпеки транспортних засобів, цей документ було ухвалено Конгресом США у 2015 році.
«Я радий, що мені справедливо компенсували ризики, на які я пішов, щоб захистити власників несправних автомобілів, і я вдячний, що правова система США розробила програму, яка дозволяє зробити це можливим, — сказав Кім. — Сподіваюся, що мої дії призведуть до реального підвищення безпеки як у Hyundai, так і у всій галузі».
За даними Reuters, Hyundai та Kia через ризик загоряння моторів Theta II у 2015 та 2017 роках відкликали понад 2,3 млн дефектних автомобілів.