Новини
0

Середній чи максимальний: яким насправді має бути рівень мастила на щупі

яким насправді має бути рівень мастила на щупі

Рівень мастила – це один із найважливіших показників технічного стану транспортного засобу. Кожен автомобіліст знає про те, що недостатньо високий рівень масла швидко стає причиною прискореного і підвищеного зносу двигуна. Ба більше, оскільки моторне мастило виступає не тільки як мастило, а й як тепловідвідний елемент, його дефіцит у системі може стати причиною локальних перегрівів. У зв’язку з цим виникає питання: яким конкретно має бути рівень мастильного матеріалу на масляному щупі при перевірці?

Чудова штука.
Чудова штука.

Кожен, хто витягав масляний щуп, знає, що на ньому є дві позначки: MIN і MAX, що вказують на критичний і граничний рівень мастильного матеріалу в системі, відповідно. Між цими зарубками на щупі існує досить представницький проміжок. Навіть нічого не знаючи про автомобілі, нескладно здогадатися, що «нормальний» рівень мастила має бути десь між крайніми значеннями… Проблема в тому, що саме в цьому і полягає головний підступ, оскільки «десь» у цьому разі поняття занадто розтяжне.

Масло слід постійно перевіряти.
Масло слід постійно перевіряти.

Самі виробники автомобілів абсолютно справедливо вказують на те, що для нормальної роботи транспортного засобу рівень оливи має бути між значеннями MIN і MAX на щупі. Однак, тут варто взяти до уваги ще й той факт, що витрата та інтенсивність використання мастила серйозно залежать від режиму їзди. Так, наприклад, близькість мастила до мінімальної позначки в деяких ситуаціях може виявитися тотожною його повній відсутності. Наприклад, це стосується ситуацій із затяжним спуском або підйомом в гору, коли масло перетікає в одну з частин двигуна.

Багато - погано. Мало - ще гірше.
Багато - погано. Мало - ще гірше.

Їзда пересіченою місцевістю при низькому рівні мастила також може стати причиною короткострокового масляного голодування силової установки. Звичайно, сама по собі така ситуація навряд чи зможе стати причиною серйозної поломки. Однак, регулярна їзда складною місцевістю з рівнем оливи, близьким до мінімального, загрожує неприємними наслідками. У довгостроковій перспективі «їзда натщесерце» помітно підвищує швидкість зносу компонентів двигуна. Окремо варто згадати ще й про те, що витрата оливи також залежить від манери їзди і типу покриття. Низький рівень оливи не рекомендується і для поїздок по шосе, оскільки під час руху автострадою витрата мастила досягає найвищих значень внаслідок постійно високих обертів. Таким чином в якийсь момент поїздки рівень заповітної рідини може легко переступити за критичну позначку.

Масло має бути ближче до значення MAX.
Масло має бути ближче до значення MAX.

У зв’язку з цим може виникнути спокуса «хлюпнути від душі». На жаль, насправді мастило буває зайвим і в каші, чого вже говорити про автомобіль. Надмірно високий рівень мастила, так само як і критично низький, веде до неприємних наслідків. А саме: до втрати потужності двигуна, підвищеної витрати мастила, димлення двигуна та утворення сизого диму з вихлопної труби, виникнення барботування в колінчастому валу. Останнє особливо небезпечно для двигуна. Тому рівень оливи в моторі, як і рекомендує виробник, справді має бути між відмітками MIN і MAX на щупі з одним застереженням: рівень має бути якомога ближчим до максимального значення.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про навіщо деякі водії ллють ацетон у бензин і чому іншим радять робити так само

 

➡Підпишись на нас в – Google НОВИНИ, щоб отримувати більше цікавих новин про авто!

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню