Про БУ авто
0

У яких кросоверів найпроблемніші коробки передач, і які КПП найбільш “проблемні”

Вивести з ладу можна практично будь-яку коробку передач. При цьому автоматичні трансмісії вразливі до поломок ще сильніше, ніж МКПП. І якщо водій не дотримується термінів сервісного обслуговування, не проводить своєчасну заміну технічних рідин або дотримується агресивного стилю водіння, зокрема й на непрогрітому автомобілі, проблем із коробкою не уникнути. Однак є і заводські дефекти, які позначаються на терміні служби вузла.

 

Як запобігти швидкому виходу з ладу АКПП

Поїздка бездоріжжям "вбиває" коробку передач

При дотриманні базових правил обслуговування автоматичної трансмісії з регулярною заміною мастила (ATF), а також за умови дбайливої експлуатації автомобіля можна запобігти передчасному виходу з ладу комплексу і продовжити термін його служби. Що входить до списку обов’язкових вимог для досягнення таких результатів?

По-перше, важливо не допускати тривалого простою в заторах, особливо в теплу пору року, оскільки це може спровокувати перегрів автоматичної коробки передач.

По-друге, не слід робити різких ривків (особливо в зимовий період), оскільки на тлі таких явищ важливі вузли і механізми АКПП піддаватимуться масляному голодуванню.

По-третє, пересуваючись по бездоріжжю, важливо не допускати надмірних навантажень на АКПП.

Однак існують окремі види автоматичних коробок передач, де довгі проміжки часу між заміною трансмісійної рідини можуть призвести до поштовхів, затримок та інших неприємностей під час перемикання швидкостей. Виявити такі проблеми можна через 60-80 тис. км пробігу.

Розглянемо список найпроблемніших кросоверів з точки зору надійності трансмісії. Сюди увійдуть моделі як з автоматичними, так і з механічними коробками передач, які представлені в лінійках японських, американських і європейських автоконцернів. Найчастіше для їхнього ремонту доводиться витратити цілий статок, а витрати будуть вищими за ціну самої машини.

 

1. Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover вважається еталоном могутності та розкоші

Легендарний британський позашляховик Land Rover Range Rover досі користується величезною популярністю в усьому світі, його вважають еталоном розкоші та могутності. Моделі, випущені в період з 1990-х і 2000-х рр., коштують набагато дешевше, ніж на момент свого виходу в продаж. Відповідно, вони дуже цікаві для потенційних покупців. Але чи так все добре, чи є нюанси, про які не можна замовчувати?

На жаль, позашляховики цієї марки не можуть похвалитися вражаючою надійністю. І більшою мірою це стосується силових агрегатів і трансмісій. Також при неналежному обслуговуванні або агресивних умовах експлуатації з ладу виходять електронні компоненти і деталі підвіски. Підібрати запчастини не так просто, як хотілося б, а ремонтувати машину дуже дорого.

Слабким місцем коробок серії JF506E є поява мікротріщин на поршнях зчеплення. При розвитку таких неполадок починалися пробуксовки при переході з 4-ї передачі на 5-ту.

Також велику загрозу становить знос опорної втулки корпусу зчеплення по поршневих кільцях. Якщо це трапляється під час їзди, тиск мастила різко знижується, і трансмісія стає непридатною.

 

2. Jeep Grand Cherokee

Складнощі з КПП у Jeep Grand Cherokee зачіпали електроніку

Наступну сходинку рейтингу посідає повнорозмірний сімейний кросовер, який відомий своїм багатим бортовим оснащенням і симпатичним зовнішнім виглядом. Однак у покупців залишаються серйозні питання до надійності автомобіля.

Так, у Jeep Grand Cherokee 2000-х і 2010-х років випуску нерідко трапляються проблеми з трансмісією. Щоб усунути їх, доведеться викласти кругленьку суму. На першому поколінні позашляховика використовувалася японська 4-діапазонна коробка Aisin A340, яку вважали незламною.

Щодо автомобілів, орієнтованих на ринок Північної Америки, то там встановлювали 4-ступінчасту трансмісію від Chrysler серії А500 з гідравлічним керуванням. У другому поколінні з’явилася 4-ступінчаста коробка А518 з комп’ютерним управлінням.

Основні складнощі з КПП Jeep Grand Cherokee зачіпали електронну частину. Особливо якщо йдеться про модель 722.6. При підвищених навантаженнях на трансмісію спостерігалися серйозні проблеми з електронним блоком управління. У разі несвоєчасної заміни масла з ладу виходили соленоїди.

На екземплярах з істотним пробігом потрібно було міняти “залізо”, використовуючи ремкомплекти. Також у зоні ризику опинялася система охолодження, яка піддавалася швидкому зносу.

 

3. Nissan X-Trail

Nissan X-Trail оснащений коробкою Jatco JF613E

Третю сходинку “антирейтингу” посідає японський кросовер Nissan X-Trail з автоматичною коробкою Jatco JF613Е. Ця трансмісія ніколи не славилася стійкістю до екстремальних умов експлуатації або агресивного стилю водіння.

Проте за умови дбайливого догляду їй вдавалося долати до 250 тис. км пробігу, після чого окремі деталі піддавалися заміні. Заміна масла потрібна кожні 50-80 тис. км пробігу, причому без очікування зносу кілець і втулок. Якщо коробка піддається високим навантаженням і частим перегріванням, обслуговування потрібно виконати раніше встановлених термінів.

Ще однією проблемою 6-діапазонного “автомата” є недовговічний гідроблок із соленоїдами. Налаштування електронних компонентів обмежують можливості навантажень соленоїдів. І, як у випадку з 4-ступкою Айсін, тут примусове блокування гідротрансформаторного блоку спрацьовує бережливіше, починаючи з 4-ї швидкості.

 

4. Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan дуже популярний в українських автолюбителів

Німецький кросовер Volkswagen Tiguan має велику аудиторію шанувальників в Україні. Це є заслугою симпатичного дизайну і відносно невисокої вартості. Однак його 6-діапазонна трансмісія 09М, яка застосовується переважно на повнопривідних версіях, дуже вимоглива до обслуговування.

Як зазначають експерти, за умови своєчасної заміни трансмісійного мастила робочий ресурс комплексу може становити понад 400 тис. км. З уразливих місць згадується теплообмінник, який краще замінити зовнішнім радіатором.

Які найпроблемніші коробки зустрічаються на кросоверах

 

Існує цілий список коробок передач, які за своєю природою є недовговічними і вразливими до різних поломок. Багато неприємностей проявляються вже через 60-80 тис. км пробігу або раніше, якщо не дотримуватися основних правил експлуатації та обслуговування.

 

1. 6T30 (Chevrolet, Opel)

6T30 використовується на автомобілях Opel і Chevrolet

Автоматична коробка 6T30 активно використовувалася з 2008 року на кросоверах Opel Mokka, компактвенах Chevrolet Orlando та інших автомобілях цих двох автоконцернів. Купувати автомобілі з такою трансмісією на вторинному ринку дуже ризиковано, особливо в поєднанні з 1,8-літровими силовими агрегатами. Та й двигуни об’ємом 1,6 літра насилу їй даються.

АКПП 6T30 орієнтована на невисокі показники крутного моменту – до 200 Нм. Агрегати, що поставлялися в продаж до 2010 року, піддавалися швидкому перегріву, після чого перегоряли фрикціони, деформувалися гідротрансформатори і кошики.

Поряд із цим власники скаржилися на швидке вироблення втулок, суттєві вібрації та появу слідів підтікання масла. Навіть при дбайливому ставленні можна було зіткнутися з такими симптомами вже через 40-60 тис. км пробігу. Ближче до 2014 року частину проблем було усунуто, а робочий ресурс коробок збільшився до 250 тис. км.

Схожі проблеми мають коробки 6Т40, які встановлювали на автомобілі Opel і Chevrolet більш свіжих версій. Серед додаткових неприємностей спостерігалося руйнування хвилястої пружини. Її осколки могли пошкодити масляні канали і викликати більш плачевні наслідки.

 

2. Jatco JR507E

Jatco JR507E встановлюють на автомобілі Nissan

Ця трансмісія зустрічається на повнорозмірних кросоверах і позашляховиках різних автоконцернів, але переважну більшість комплексів встановлено на автомобілі Nissan, зокрема Pathfinder і Patrol до 2016 року випуску. До 2010 їх можна було виявити на машинах Infiniti.

Jatco JR507E ідеально підходить для силових установок V8 і часто проходить до 350 тис. км. Але його електронні компоненти дуже примхливі, а якщо практикувати агресивний стиль водіння з частими ривками, пробуксовками і перевантаженнями, це призводить до плачевних наслідків.

У трансмісіях перших версій спостерігалися проблеми з “мізками”, а також протікання охолоджувальної рідини в масло. Але незабаром інженери усунули ці дефекти.

Однак збереглася вразливість до перегрівів. І якщо ви віддаєте перевагу агресивному стилю водіння і часто пересуваєтеся по глибокій багнюці, це може спровокувати зношення гідротрансформатора або соленоїдів. Для цієї трансмісії важлива своєчасна заміна мастила і відстеження його рівня. Навіть дрібні ремонтні роботи можуть призвести до суттєвих фінансових витрат.

 

3. AL4 (DP0)

AL4 встановлено на деяких моделях Renault

Модернізований “автомат” цієї серії встановлювали на кросовери Renault Sandero і Duster. Тож якщо ви зацікавлені в купівлі автомобіля французької марки, краще відмовтеся від екземплярів із пробігом понад 100 тис. км, де встановлено такі коробки. Натомість слід узяти варіант із “механікою”.

Основною проблемою трансмісії є швидке руйнування головного соленоїда під час перегріву. Ще зносу піддаються втулки валів і “мізки”.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати про 10 кросоверів на вторинному ринку, які краще не брати, щоб уникнути зайвих проблем

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню