Новини
0

В Україні показали маловідомий потужний автомобіль КрАЗ для ралі “Дакар” (фото)

Кременчуцький автозавод КрАЗ готувався до найскладнішого марафону кілька років, і вінцем його зусиль мала стати ця “бойова” машина – КрАЗ-5173 РЕ. Вона мала кілька принципових відмінностей від машин попередніх генерацій. Повідомляє auto.24tv.ua

Як і кожен поважаючий себе автовиробник, ХК “АвтоКрАЗ” мав плани участі у найпрестижніший для вантажних машин гонці – ралі-рейді “Дакар”. Підготовка до марафону почалася ще 2002 року, вона складалася з кількох етапів, але в 2009 році повинна була з’явитися у металі “бойова” машина – КрАЗ “Самум” (самум – назва шквального пустельного вітру).

Вантажівку планували оснащувати дизелями потужністю 400 та 750 к. с.

КрАЗ-5173 РЕ створювався як гоночний автомобіль для суворих ралі-рейдів. Основні агрегати – з типового для усіх “дакарівських” машин набору.

Добре розуміючи, якою має бути машина для цієї над складної гонки, за її розробку взялися з нуля. Конструктори створили цілком оригінальний гоночний болід.

Новий КрАЗ для “Дакара”

 

КрАЗ-5173 РЕ – двовісна вантажівка капотного компонування з колісною формулою 4х4. Одна з важливих відмінностей від “цивільних” машин – незалежна підвіска всіх коліс, такої тоді не було навіть у багаторазових чемпіонів “Дакару”. Розробити ходову кременчуцьким інженерам допомагали колеги з харківського КБ ім. Морозова – їхні БТР-и мають дуже схожу торсіонну підвіску.

Кожне колесо “Самума” підвішено незалежно, на парі поперечних важелів і повздовжних торсіонах. Хід вгору-вниз демпфують по два амортизатори

Двигун для “Самума” планувався на вибір: або відносно недорогий 400-сильний дизель V8 від ЯМЗ, або 740-сильний Deutz BMF 1015 CP з обертовим моментом 3150 Нм! Останній, до речі, тоді використовували й інші дакарівські команди, і одна з його “фішок” – надпотужна система фільтрації повітря та пара ефективних інтеркулерів для повітря, яке засмоктує турбіна наддуву.

Трансмісія гоночного КрАЗу з того ж набору, що й в інших спортивних вантажівок “Дакару”: американська Eaton на 13 передач та двоступінчаста “роздатка” ZF Steyr.

Суперважлива річ для ралійної вантажівки – її колеса, і для цього КрАЗу передбачили шини Michelin 14,00 R20 з пустельним протектором та на кованих дисках. Коліс мало бути шість: чотири – на осях, і ще два – запаски в алюмінієвому фургоні.

У салоні встановили спортивні сидіння та каркас безпеки

За розрахунками творців, КрАЗ-5173 РЕ мав би важити 10 тонн у спорядженому вигляді плюс шість тонн корисного навантаження. З яких, між іншим, 900 кг палива, і цієї заправки мало б вистачити на 850 км. Максимальна швидкість цього повнопривідного монстра розраховувалася на рівні 165 км/год, що цілком реально.

На жаль, в металі “Самум” так і не був реалізований: після всесвітньої економічної кризи 2008 року кразівцям було вже не спортивних змагань. Але один реальний кременчуцький автомобіль до старту “Дакару” таки дістався – технічка КрАЗ-5233ВЕ-086-Д10 не взяла участі у перегонах лише тому, що самі перегони були скасовані менше як за добу до їхнього початку.

Розрахункова максималка 10-тонної повнопривідної вантажівки мала сягати 165 км/год, і на пустельних спецділянках вона була б доречною

Скасований “Дакар”

 

Щорічний марафон “Дакар” у 2008-му мав стартувати, як завжди, на початку січня. Всі учасники вже зібралися у Лісабоні, звідки мала розпочатися гонка. Але 4 січня, за день до старту, коли більшість з 550-ти учасників вже пройшли технічну комісію в закритому парку, організатори раптом скасували захід.

Трасу довжиною 9273 км було прокладено через Португалію, Іспанію, Марокко, Західну Сахару, Мавританію, Сенегал.

Перед “Самумом” на “Дакарі” мала виступити ця технічка КрАЗ-5233ВЕ-086-Д10. Вона була на старті в Лісабоні у січні 2008-го, але гонку тоді скасували.

З п’ятнадцяти днів гонки Лісабон – Дакар дев’ять днів займав маршрут через Мавританію – і саме на її території учасникам марафону загрожували теракти від місцевого відділення “Аль Каіди”. Перепланувати маршрут можливості не було, надто великою була мавританська ділянка – вісім з п’ятнадцяти етапів, 3853 з 5736 кілометрів. Після того всесвітньо відомий марафон, який у 2008-му мав відбутися 30-й раз, ніколи не проводився в Африці.

КрАЗ-5233ВЕ у 2008 році вийшов на старт ралі "Дакар", але гонку відмінили

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому колись водії вантажівок ЗіЛ заздрили колегам на МАЗ

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню