Про їхній стан нічого не говориться, але суто візуально все виглядає не так погано
У Мережі з’явилися цікаві знімки: на одній із стоянок у Польщі виявили десятки вантажівок КрАЗ. У якому стані перебувають машини, не повідомляється. Але, судячи з їхнього зовнішнього вигляду, просто неба вони стоять не так вже й давно.
Основна частина вантажівок на стоянці – це великотоннажні вантажні всюдиходи КрАЗ-255 та важкі кар’єрні самоскиди КрАЗ-256. Обидві моделі почали випускати ще в середині 1960-х на Кременчуцькому автомобільному заводі. І проіснували до середини 90-х.
Вантажівка КрАЗ-255 (у народі — «лаптежник») отримала привід на всі три осі, а всі колеса оснащувалися централізованою системою регулювання тиску для кращої прохідності. У рух його приводив 14,9-літровий мотор ЯМЗ-238 потужністю 240 кінських сил, поєднаний із п’ятиступінчастою “механікою”. Більшість таких всюдиходів призначалася потреб армії, але нерідко їх використовували у народному господарстві.
Самоскид КрАЗ-256 створювався спеціально для кар’єрних робіт, при цьому допускався і на дороги загального користування. Модель отримала колісну формулу 6×4, двоступінчасту «роздатку» та блокування міжосьового диференціала. Під капотом у нього той самий 240-сильний ЯМЗ-238 у парі з п’ятиступінчастою коробкою передач.
Вантажопідйомність самоскида становить 12 тонн.
Як можна здогадатися, експлуатували КрАЗи не тільки у Радянському Союзі, а й у інших країнах. Крім Європи, машини відправляли до Великобританії, Азії і навіть Африки.
Щодо КрАЗів з польської стоянки, про них відомо лише те, що раніше вони належали місцевій компанії Franslaw, яка займається будівництвом доріг, полігонів, а також земляними та гідротехнічними роботами. Подальша доля автомобілів не відома.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати за що українську вантажівку КрАЗ-255 прозвали словом «людожер»