Кілька років тому, коли мова заходила про електрокари, то однозначно малося на увазі або щось розкішне, або, навпаки, малогабаритне для їзди містом. Нехай електрокари поки що в процесі захоплення всього світу, проте вже зараз з’являються найрізноманітніші машини на цьому типі тяги. Наприклад, швейцарські конструктори “похвалилися” великим самоскидом з електродвигуном.
Швейцарська компанія Kuhn Schweitz представила на загальний суд свою першу електровантажівку, яку, за словами інженерів, не потрібно ні заправляти, ні заряджати. На сьогодні швейцарська новинка є найбільшою вантажівкою з електроприводом у світі. Маса машини становить 45 тонн, а вантажопідйомність – цілих 65 тонн. І якщо з “заправкою” все одразу зрозуміло, то з “зарядкою” вже не так просто.
Як основу для своєї машини інженери Kuhn використовували Komatsu HB 605-7. Самоскид був обладнаний потужною батареєю ємністю 600 кВт∙год, а важить це диво інженерної думки 4 тонни. Ємності акумулятора вистачило б для того, щоб живити шість цивільних електромобілів. Головне досягнення швейцарців у тому, що вони розбили шкідливий стереотип про нездатність електродвигунів впоратися з важкими кар’єрними автомобілями.
Найцікавіше – це те, що частину енергії для подальшого руху самоскид виробляє самостійно. Так, у разі спуску з 13-градусним ухилом, при навантаженні машини 65 тоннами вантажу, активується система рекуперативного гальмування. Замість того, щоб гальмувати по-старому, гальмами, уповільнення здійснюється електромотором, який переходить у режим генератора. Ця електроенергія відправляється в акумулятор. Енергії виходить стільки, що її вистачить на один підйом порожньої машини цим самим ухилом вгору. Щодня вантажівка здійснює близько 20 поїздок. Такий режим дає змогу економити від 40 до 80 тисяч літрів дизельного палива на рік.
Примітка: на сьогоднішній день це далеко не єдиний існуючий вантажний автомобіль на електротязі. Наприклад, вантажівка Semi від компанії Tesla Motors вже виконує комерційні рейси.
Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому колись водії вантажівок ЗіЛ заздрили колегам на МАЗ












