Згідно з проведеним аналізом профільних експертів, водії знову стали частіше віддавати перевагу автомобілям з механічною коробкою передач. Ймовірно, причина не тільки в дефіциті деяких компонентів, а й у більш доступному ціннику машин з “механікою”.
Фахівці J. D. Power провели масштабне дослідження, з’ясувавши, що споживачі у віці від 18-ти до 46 років стали активніше придивлятися до автомобілів з “механікою”. Якщо раніше такі машини купували більшою мірою водії старшої вікової групи, то тепер подібна тенденція спостерігається і серед молоді. Безумовно, авто з ручною коробкою передач клієнти купують не поголовно, але помітне збільшення попиту – очевидне.

Якщо два з гаком роки тому в тій самій Америці обсяг реалізованих легковиків з механічною трансмісією зумів досягти свого історичного мінімуму, то до кінця 2021 року попит на такі транспортні засоби став відчутно зростати. До слова, у США, де давним-давно у фавориті у споживачів “автомати” та їхні аналоги, частка машин з “механікою” становила лише 0,9%, а вже у 2022 році вона збільшилася на третину. Ще мінімум на 2% чекають зростання продажів таких моделей автобудівники. Причому вже в найближчі пару місяців.

Втім, прогнозують подальший сплеск популярності моделей “на ручці” і незалежні експерти галузі. Тим паче, що коштують вони, як уже було сказано, помітно дешевше, та й за конструктивними особливостями не потребують новацій щодо компонентів, включно з електронікою, яка дедалі частіше відповідає за керування сучасними “двопедальними” агрегатами. Зокрема, “роботами”, які, до того ж, не вражають показником надійності і тривалим терміном служби.

Тим часом, за даними Wall Street Journal, молоді автомобілісти шукають у продажу авто з “механікою” аж ніяк не через лояльність цін. Основною причиною є банальне бажання вміти керувати такими машинами, що підтвердили підсумки проведеного соціологічного опитування. Мабуть, тому, зокрема, низка автоконцернів уже оголосила про наміри зосередитися на випуску продукції з трьома педалями. І що найцікавіше – навіть у преміальному сегменті.

Так, наприклад, заокеанський Cadillac принципово почав ставити акцент на випуску авто з механічною трансмісією. За підсумками минулого року моделі CT4-V і CT5-V з ручною коробкою виявилися куди більш затребуваними, ніж з “автоматом”. А кожна четверта Acura з Країни висхідного сонця вже продається з “механікою”. Та що там казати: Mazda і зовсім відмовилася від АКП в оснащенні деяких моделей, включно з ” гарячою” MX-5 Miata. Подумує про це і Chevrolet стосовно бюджетної лінійки машин і популярних поні-карів а-ля Camaro.

У масовому сегменті практично у всіх брендів присутні по кілька версій з “ручкою” переважно на європейському ринку. Що до України, то наші люди повільно, але впевнено пересідають на моделі з АКП. Але подальше зростання показників – під великим питанням.

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати чому на вантажівки так рідко встановлюють автоматичну коробку передач