Лайфхаки
0

Як водії своїми руками гроблять АКП – 3 грубі помилки

Буксирувати автомобіль з автоматичною коробкою не заборонено. Однак часто саме після руху на зчепленні автомати ламаються. Просто водії забувають кілька простих правил.

1. Буксирують далеко

Раніше посібники з експлуатації вказували, що не рекомендується буксирувати автомобілі з АКП більш ніж на 50 км. Сьогодні деякі виробники наполягають на ще менших відстанях.

Причина – в конструкції АКП. Насос, що подає рідину до всіх основних деталей коробки, приводиться в рух від вхідного вала. Коли двигун не заведений, не працює і насос.

Залишки мастила забезпечують планетарним редукторам, втулкам і фрикційним пакетам необхідний захист від стирання. Адже всі елементи обертаються без навантаження.

Однак із пройденими кілометрами мастило погіршується, що спричиняє підвищений знос деталей.

Тому ідеально було б буксирувати автомобіль із заведеним двигуном. Але рідко буває так, щоб мотор працював, а їхати було б не можна.

Ще один спосіб відбуксирувати автомобіль з АКП на далеку дистанцію і не нашкодити коробці – долити в автомат 5 літрів робочої рідини ATF. Щоправда, це можливо, тільки через верхній отвір на коробці (якщо він є) або через трубку щупа. Через переливний це зробити не вийде, оскільки він розташований нижче рівня рідини.

2. На високій швидкості

 

З тієї самої причини (погане змащення) не можна буксирувати автомобіль з АКП швидше 50 км/год. На високих швидкостях деталі зношуються швидше.

У передньопривідній коробці змащування елементів під час буксирування здійснюється розбризкуванням за рахунок шестерні головної пари.

Дотримуватися швидкісного обмеження доводиться і з міркувань безпеки. При непрацюючому двигуні не функціонують підсилювачі керма і гальм. А без цих помічників керувати сучасним автомобілем важко.

Один важливий нюанс, пов’язаний з типом приводу машини.

Автоматичні коробки передач передньопривідних автомобілів мають ефект самозмащування. Провідна шестерня головної передачі, яка обертається разом з колесами, розташовується досить низько в картері АКП.

Рівень рідини в АКП у задньопривідного автомобіля доволі низький. Тому вихідний вал не захоплює і не розбризкує її.

А тому вона підхоплює робочу рідину і “розкидає” по деталях коробки. Не змащення під тиском, звісно, але хоч щось.

У задньопривідній АКП колеса через редуктор і карданний вал обертають вихідний вал з основними елементами, що відповідають за передачі. Він розташований вище рівня рідини, тому “саморозбризкування”, як у коробці передньопривідного автомобіля, не буде.

І якщо задньопривідний автомобіль довго стояв в очікуванні ремонту, то рідина стекла з елементів вихідного вала. Буксирувати такий автомобіль навіть нешвидко і недалеко не варто. Адже деталі тертимуться практично “на суху”.

3. Не дбайливо ставляться до буксира

 

Автомобіль з АКП, звісно, може буксирувати іншу машину. Але навантаження на трансмісію у буксира сильно зросте. Це призведе до більш тривалого і сильного пробуксовування фрикціонів на кожній передачі. І, відповідно, їх більшого зносу.

Найкращі тягачі - пікапи та великі позашляховики. І ще важливо, щоб другий автомобіль був легшим. Тоді буксирування завдасть мінімум шкоди коробці та іншим системам автомобіля.

Порада проста – максимально плавні розгони і обмеження використання вищих передач, якщо коробка тягача має можливість ручного управління. На трасі є сенс зафіксувати проміжну передачу і їхати по можливості не перемикаючись.

А якщо буксирувати довелося довго, після краще змінити робочу рідину в АКП.

 

Хочеться дізнатися ще більше цікавого? Як щодо того, щоб прочитати які обороти для турбованого мотора найоптимальніші

Advertisement

Також цікаво

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

Популярне
Меню